Long time, no see

Datum:2007-04-16 Tid:17:51:25

Sorry guys, har verkligen tänkt uppdatera mig men tiden räcker inte riktigt till alltid. (Oftast inte...) Har alltid tyckt att dygnen borde ha fler timmar, är ju helt omöjligt att hinna med allt.

Menmen, en uppdatering var det. Hmm, modevisningen gick bra, veckan var ett rent helvete med sena tidiga morgonar och sena kvällar. Vem fan vill vara i skolan tills halv 12 en fredagskväll? Bara frågar, för er information så är det inte jättekul, det är rätt jobbigt. Jag som då lyckades bli sjuk också (självklart och vad annars?!) hade det inte jätteroligt. Men jag fick iaf en sovmorgon på fredagen och någon kväll innan dess var alla jättesnälla så jag fick åka hem och sova. Men i alla fall så gick visningarna bra, alla var nöjda och belåtna och alla grejer kom tillbaka efter lite krångel på ett och annat ställe. (Vi hade en inofficiell fest efetråt som var väldigt rolig. Nykter som jag var hade jag otroligt roligt åt mina klasskompisar som inte var alltför smarta denna kväll, lite för mkt dricka om en jobbig vecka kan vara orsaken, eller alla de känslor som verkade spira under ytan hos dom flesta. Det var folk som var intresserade av varandra hejvilt, tyvärr var det inte besvart för någon utan gick mest runt i cirklar, också en intressant historia. Menmen, jag körde hem när folk började bli så borta att dom var tråkiga att skratta åt. Skönt att vara ledig dagen efter då jag ägnade mig åt att plugga och ta det lugnt, det var högst välbehövligt.

Efter den jobbiga modevisningsveckan så kom casetveckan som inte var speciellt mycket bättre. Det var mycket jobb att fixa inför fredagsenredovisning som förövrigt gick skit, vi hade den bästa idéen men blev utklassade av teamet som mutade domarna med bullar =P ne, hade gått bättre om vi haft bättre marknadsföring vilket var orsaken till vår placering. Inte mkt att göra ngt åt, men så kan det gå. Inte hela världen heller.


Sedan dess har det varit fullrulle, vi har haft prov och inlämningar och fått veta att vi ska ha fler prov och inlämningar för att konstatera att det vi trodde var en period av något lugnare takt istället var en helvetesperiod då vi skulle ha mer att göra än någonsin. Sen kom äntligen det efterlängtade lovet, som tyvärr innebar pluggande det med men i sällskap av pojkvännen vilket gjorde det hela lite roligare. Efter en trevlig påskhelg och en helt okey följade vecka så var lovet helt plötsligt slut, han skulle tillbaka till skolan och jag fick fortsätta plugga på mina prov.

Hur taskigt e inte det att ha prov måndagmorgon, dirket efter ett lov? Dessutom har jag prov imorn också, inte alls kul. På fredag har jag inlämning och nästa vecka ska tre inlämingar in och jag har två nationella prov i svenska,  yippie! Vilken vecka.... Efter det ska det dock lugna ner sig något och då kanske jag kan få tid att träna, rida och träffa kompisar samtidigt som jag kan ha tid att plugga lite tyska. Ingen bra idé att läsa kurser utöver dom man redan har, finns ju ingen tid över till det! Men det går förhoppningsvis bra och om jag kan ta mig igenom en månad och 15 skoldagar så är jag ute på andra sidan och inslängd i vuxenlivet! Vilken lycka, eller skräck. Vet inte vad jag ska tycka om det hela, går så snabbt att jag inte vet riktigt vad som ska hända.

Ne nu ska jag plugga lite, fixa mat och träna innan jag blir fast här och inte har tid att läsa på inför provet.

Ha det bäst allihop, sola så mkt ni kan för imorn blir det kallt och mulet! Och Honey, älskar dig! (Himla smidigt när man älskar varandra, allt blir så fantastiskt mkt enklarde då ;P)

Puss & Kram Jsan


Kommentarer
Postat av: Elin

Blogga. Jag vet att du har mycket i skolan, men gör som jag, blogga istället för att plugga. det funkar inte, men oh så mycket roligare det är. puss

2007-04-23 @ 22:04:26
URL: http://www.elinochanna.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback