Värmland

Datum:2007-02-17 Tid:18:38:06
Okej, lets face this, jag hör inte hemma i den övredelen av vårt avlånga land. Efter 4 dagar i Värmland insåg jag att jag aldrig lär flytta dit iaf, för jag saknar den desperata längtan efetr att förbli djupfryst resten av mitt liv! Okej, alla andra komemr hävda att det inte var så kallt alls, en viss vän till pjkvännen sa att jag skulle varit där någon dag tidigare, då var det sådär -25 men för allas skull kan vi nog vara glada över att jag inte var det! Usch, råkallt var det, speciellt när vi kom upp då Älsklingen varit duktig och städat innan han åkte hem, till och med vädrat och det fortastte han med även hemma så när vi anlände och jag redan tyckte att det var kallt, då var det utkylt och fint i hans rum med ;) Kallt är en mild beskrivning! 

Rummet var precis så litet som han sagt att det var, större än mitt men inte avsevärt direkt. Köket / Tvätttugan är en historia för sig men det är något man bara måste se, går inte att förklara. Efter några dagar var det nog att betrakta som lite mysigt i alla fall. Men hey, jag lagade mat som blev riktigt bra och god och diskade och fixade så jag ska inte klaga, har dock förståelse för att han inte lagar överdrivet mycket mat själv. 

Jaha, i övrigt så gjorde jag inte så mycket alls. Tv tablån lärde jag mig snabbt utantill, om man började vid 10 kunde man kolla på reprisen av "Våra bästa år" sedan kund eman ta en paus ochäta frukost eller diska för det mesta, 11.30 börjar "MacLods Döttrar" och i pauserna kan man passa på att dricka lite kaffe, Cappuccino (Stavningen är inte min starka sida men kankse blev rätt ändå?) är riktigt gott faktiskt, även om det är på påse! Sedan kan man gå vidare till "Providence", "Våra bästa år", "The Operah Winfrey Show ", "NCIS", "Sjunde Himlen" och "Las Vegas" någon gång där brukade pojkvännen komma hem från skolan och jag tog oftast en lite paus i mitt seriefrosseri, men sen framåt 20.00 börjar ju alla bra kvällsserier med! Så mycket TV blev det, en aning kanske... =S Men mellan programmen blev det lite kaffe, en macka eller en kopp Thé och sen förstås hände det ju att jag pluggade lite, men det slutade mest med att jag somnade eller upptäckte att det fanns mer på TV... 

Fast jag var faktiskt ute och åkte skidor, och tänka sig enligt säkra källor är jag en naturbegåvning! Det ni! Tydligen behöver jag inte mer än lite träning för att klara nästa års tjejvasa (som jag förövrigt inte alls ska åka) men för att vara helt ärlig så var det inte så tråkigt som jag trodde även om dom där tajta skidkläderna aldrig kommer att vara snygga i mina ögon, sorry älskling! 

Det gamla paret som han bor hos är jättemysiga, Tanten var jättetrevlig mot mig men visst dom var väl lite knäppa med. Tror iofs att det är okay att vara när man är typ 80 år gammal. 

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag hade en trevlig men vääääldigt slapp vecka där tiden mest flöt iväg och det gjorde egentligen inte så mycket. Var dock jobbigt att åka hem, ville hellre stanna kvar hos honom... Men så är det ju alltid, fast den här gången var det jag som åkte och inte tvärtom... Blev dock inte mindre jobbigt för det, inte det minsta faktiskt. Tågresan gick bra, men fy fan va segt det var. När jag var i Trollhättan kollade jag på klockan, då hade jag åkt i 4 timmar och hade 3,5 kvar, jag bröt nästan ihop då. Tror att mamma får hämta mig i Trollhättan nästa gång... 

Ledsen att jag inte svarat någon på något, men utan dator och utan internet är det svårt! som tur är har ju en viss Broder dock fått sitt svar och jag är jätteglad för att du kommer att vara där, betyder mycket! (Du vet vad jag menar) Japp, Sara vi har en del att ta igen för alla gånger vi pratar om att de vore kul att träffas! Är föresten sååå festsugen, kankse ska gå ut ngn gång snart?! Vore ju kul! Elin, elin, elin, det är inte lätt att stå emot va?! =P Men det är okey, så länge du mår bra så spelar det ingen roll, men jag vill ha alla detljer ;) Plus att vi har mer att sancka om, men tar det på måndag eller ngt. Dagens äventyr får ni snart läsa om men inte i det här inlägget! ;)

Ha det bäst, smält inte bort och jag är rädd för de här klimatförändringarna, kommer vi någonsin att ha snö igen? Vill ju ändå kunna åka slalom!?!

Puss & Kram J

Kommentarer
Postat av: Syster

:P

2007-03-07 @ 19:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback