Datorkrångel

Datum:2008-01-31 Tid:10:21:46
Ibalnd bara hatar jag min dator. Det var ett då dåligt köp att jag skäms.
Men vad gör man när man måste ha en dator och det finns en budgetbegränsning på vad man kan lägga på den?! Jag gjorde helt fel, men å andra sidan det enda möjliga, jag köpte en billig dator som inte kan hatera varken sig själv eller programmen i den..Men andledningen till att jag skrev det är för att jag skulle uppdaterat bloggen igår... men det gick så där eftersom min lilla dator strejkade å det grövsta. Nu är den däremot snäll och bra så jag försöker nu istället.

Tisdag -  Det var dagen för veckans första seminarie vilket även var det första på den här kursen. Det var dessutom den dagen då jag skulle lämna in mitt rättsfallskoncentrat. Men det gick bra, trots att jag gick upp vid 6 vilket jag absolut inte är van vid längre så höll jag mig vaken, lyssnade, funderade och redogjorde för mitt rättsfall. Så det måste väl i alla fall vara ett godkänt med tanke på att det var första gången och allt... Så jo jag är okej med min insats. Efter att ha klarat av det momentet skulle jag egentligen sitta och läsa på universitetet medan Honey hade sitt, men jag var för trött och inte alls lässugen så jag ringde Alexandra istället. Satt hemma hos henne i två timmar och pratade, drack the och hade det allmänt trevligt. Tack för att du hade tid med mig vännen! =) Sen åkte vi hem, Honey och jag, åt lite och åkte in till stan. Han fick in sin län på kontot efter ett besök på banken och jag fick en kalender och sen även tre påsar the: Farbror August (tack Johanna för tipset, underbart gott), Mango (kan inte få nog av det, underbar samk verkligen) och slutligen Smultronthe! (väldigt gott det med). Så nöjd och glad tog vi bussen hem igen, jag diskade i evigheter eftersom vi hade haft olika åsikter om vems tur det var så fanns det en del som väntade på diskbänken. Efter den persen var det dags att slänga i sig lite mat, byta om och åka och träna. Freepowerdance är underbart roligt och jobbigt och perfekt avslappning. Känenr mig alltid väldigt nöjd senare på kvällen. Den natten hade jag dock lite ångest och panik i en salig blandning samtidigt som jag var rätt avslappnad... Men det är ju typiskt mig att vara lite knäpp, funderar på om det är för att jag är jag, för att jag är tjej eller om det egentligen är helt normalt?

Onsdag - Det här var en jobbigdag. Jag var som död när jag vaknade av klockan och skulle upp till ännu ett seminarie. Men jag tog mig upp (somnade dock i soffan med en the kopp i knät men det gick det med, vaknade av Honeys klocka när han skulle upp, så jag hann jag med). Sen var det då seminariet, pratade inte så mkt men fick redogöra för hur man häver fullmakter, vilket jag kunde okej (tror jag). Även denna dag skulle jag sitta och läsa men eftersom jag var halvsovandes fortfarande så struntade jag i det och gick och fikade med Johanna i musikskolans café istället. Dom har supergod vaniljlatte och tjejen i kassan gör hjärtan i skummet med =)
Efter en väldigt skön pratstund och så blev det dags att köpa mjölk och åka hem. Jag fixade lite att äta, Honey packade och begav sig till Torsby. Det var lite jobbigt (jag vet att jag är löjlig men det tänker jag vara!). Satt och stirrade på tv:n ett tag, blev sur på mig själv och började plocka i orning i lägenheten istället. Fixade lite mat och åkte till träningen, Afropowerdance den här dagen. Även det är underbart roligt och jag tog i så mycket som jag bara kunde. Kände att det var skönt att bli riktigt trött. Tro mig, det blev jag med =) Sen efter en promenad till bussen och lång väntan på den samma så kom jag hem, fixade the, packade upp och skulle sätta mig och blogga... Som sagt strejkade datan så det blev till att prata lite i telefon med Alexandra och med Honey innan jag gick och la mig för att sova.

Så det blev ett långt inlägg, men det belv en sammanfattning av de senaste två dagarnas händelser. Kommer bilder på kaffet och maten från igårkväll senare.

image9  image10
Vaniljlatten som jag drack på förmiddagen och omeletten med skinkröra och avokado som blev kvällsmat
Väldigt gott båda delarna måste jag erkänna.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej gums! Hoppas din hals känns lite bättre nu :) Har nyss varit ute och gått powerwalk i det fina vädret. Helt underbart! Så nu ska jag hoppa in i duschen och sedan fixa i ordning lunch. Om du inte vill sova själv i natt, så får du sova här om du vill =) Det är bara att du ringer under dagen om du vill det! Puss & Kram

2008-01-31 @ 10:41:28
URL: http://alexandravickan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback