Trött, tröttare, tröttast

Datum:2008-01-27 Tid:00:26:24
Idag har varit en tröttdag.
När vi väl gick upp var klockan halvtolv, med andra ord så hade halva dagen redan gått.
Det kändes sådär inspirerande men efter lite frukost framför tv:n med alpin-sändning på så var det dags att rycka upp sig och plugga. Hann väl med sådär 15 sidor innan jag somnade. Jaha, så akn det gå. Vaknade av att älsklingen ropade ngt till mig, shit vad rädd jag blev. Efter lite mys, kaffe och en mkt god vaniljbulle ( tack älsklingens mormor ) så återgick jag till att läsa lite till... Hmm, om jag ska vara ärlig så blev det faktiskt två bullar för min del, ngt som Honey inte vet om... hihi, gott var det i alla fall! Tja, sen blev det till att laga mat, diska, plocka lite i köket och sen var jag så duktig att jag faktikkt cyklade i sisådär en timma, blev nog inte riktigt det men nästan. Pratade lite med Johanna i mellan med eftersom vi skulle göra upåp mötesplats och tid för när vi skulle träffas inför kvällens biobesök. Tyvärr var vi fem som skulle avgöra vilken film vi skulle se, och jag blev nerröstad så vi gick på "I am Legend"... Ja, vad ska man säga, fick åtminstonde stilla mitt sug efetr chips med lite popcorn och det var trevligt men i övrigt vet jag inte vad som var bra med det hela, jo det klart, det var trevligt sällskap. Ska jag vara helt ärlig så var jag ensam om att tycka att den var dålig, och dålig är egentligen fel ord, den var läskig. Och alla som känner mig vet att jag är lättskrämd, hatar skräckfilmer och alla andra läskiga filmer. Dessutom är jag mörkrädd, vilket inte gör det hela bättre, allt det otäcka i filmen kom nämligen fram när det var mörkt. Hmm, ser ngn en koppling till att dagens inlägg kommer sisådär halv 1? Japp, jag erkänner att jag är lite rädd för att sova...

Men för att avsluta med något possitivt så har jag inte ätit chips på 27 dagar, och eftersom klockan är över tolv så betyder det, troligen, 28 dagar. det är bra för att vara mig, väldigt bra. Känner mig nöjd, även om jag precis kom fram till att det låter som om jag är helt besatt av chips (kankse jag är?!) och att jag är mer eller mindre beroende, ja det stämer säkert. Men nu har jag låtit bli i 27 dagar och jag är stolt över mig själv. Kanske kan lyckas hålla mitt löfte och om jag gör det så ska jag belöna mig själv med ett par nya jeans, det är ett som är säkert. Sparar alla pengar som jag får nu som värsta hamstern bara för att kunna köpa mig en helt ny gadrob när jag lyckats nå mitt mål... Som om jag skulle få ihop så mkt penga, det är väl inte så troligt men ändå, drömma går ju. Det jag ville ha sagt är väl att om jag når mitt mål, och det ska jag, så ska jag köpa nya kläder vilket är anledningen, bortsett från gårdagens fynd, som jag inte har eller ska köpa kläder på ett tag. 

Vad som händer imorn får vi se, men jag måste verkligen plugga, borde ta en promenda och ska nog gå på ett träningspass med Johanna. Ska egentligen städa med, men vi får se vilken dag det blir, kanske får bli till veckan istället. Nu är skolan viktigare i alla fall och jag har en uppgift som ska vara klar på tisdag. Så det är väl bäst att verkligen göra det jag ska under morgondagen. Nu är det nogh dags att försöka sova ändå, börjar göra ont i ögonen nämligen... Nattinatt, sov så gott allihop!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tröttdag, det är vad det är idag för mig. Hoppas på att orka plugg lite iaf, kanske blir piggare äv Core-passet i eftermiddag. Förövrigt så funderar jag på att te tekvällen på måndagen den 4:e, blir lite tajt om vi tar det på söndagen då vi kanske går på Pilatesen då. Vad säger du om det? Många kramar

2008-01-27 @ 12:06:16
URL: http://j0hanna.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback