Fredag: Klippning & Shopping

Datum:2008-03-07 Tid:17:18:09
Kan det bli bättre? Solen har värmt skönt hela dagen, jag har fått toppa till håret och samtidigt fått lära mig ett snyggt trick för att skapa lite liv och struktur i håret. Sen var jag, Alexandra & N på stan & shoppade, en massa saker blev det fast inte jättemkt kul men saker som var välbehövliga. Ska kolla över lite vad som mer behövs och skriva en liten lista, kanske kan vara bra att ha tills nästa månad då det får bli lite mer shopping. Har dock vissa planer på att inhandla andra behövligheter hemma, men det får vi se.

Här är i alla fall dagens inköp:
En värmeskyddande inpackning från Kérastase
Ett par svarta jeans från Cubus
2 nackellack från Depend (ett rosa &ett aprikos/orange)
3 baslinnen från H&M (ett vitt, ett svart & ett grått)
En kavaj från H&M (Den jag skrev om tidigare i veckan)
Ett par leggings från Gina Tricot (Tack mamma & Pappa för presentkortet jag fick i julklapp)
4 sorters thé (Blå kulla, Mango, Champange & Farbror August)
En thékanna från DUKA som matchar mina stora thé-koppar (Även det ett presentkorts-användande, mamma hittade det när hon städade)
En stor thékula (som skulle passa i thékannan, tyvärr kollade jag det inte innan så den passar inte men jag har utarbetat en teori så jag kan använda den ändå).
2 (rosa) böcker ;) Ebbas Stil (tog tag i mig och köpte den efter att länge funderat, lite kul att ha) och så blev det en pocket som jag tittat på ett tag: Middag med Mr. Latte (har mkt att läsa till sommaren nu). Den här gången använde jag presentkortet som jag fick av N på alla hjärtans dag, Tack Honey!

Känner mig nöjd med dagens inköp trots att de flesta var rätt tråkiga. Hade planer på ett par skor, men efetrsom jag var lite tveksam till om de var sköna och jag inte vill pressa N alltför hårt beslöt jag mig för att ta det en annan gång i så fall. (Han ville nämligen inte gå så länge på stan, men jag lovade att allt skulle gå fort och det man lovar får man hålla). Nu har jag hunnit städa en del med, ska dammsuga imorn bitti, för mormor & morfar samt hans syster & hennes man kommer på besök och då måste det självklart vara städat. Det blev mellanmål framför ett avsnitt av sex and the city med, väldigt avkopplande. Har funderingar på att läsa ut boken jag började på igår innan det är dags att fixa kvällsmat. N och jag ska ha fredagsmys med lite plock, Ben & Jerrys och kladdkaka, mums. (Ska tilläggas att jag faktiskt INTE köpte ngra chips, gooooo Johanna).

Vad hittar ni på en dag som denna?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Blev ju en massa fint för din del. Från min sida har det dock inte alls blivit mycket shopping. Endast välbehövliga smågrejer. Ha en fortsatt trevlig helg. Många kramar

2008-03-08 @ 00:05:16
URL: http://j0hanna.blogspot.com

Postat av: Alexandra

Vilka bra inköp du har gjort gumman! Hur känns håret? Tyckte du blev riktigt snygg när hon gjorde lite lockar i det! :) Själv känns det bra med luggen, lite ovant men man vänjer sig. Hoppas du får en toppenhelg! Själv ska jag ta en morgonprommenad i skogen nu, härligt med att få gå i vacker natur och även uppleva snö :D Puss & Kram

2008-03-08 @ 10:11:16
URL: http://www.alexandravickan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback