Jag blir så arg

Datum:2008-03-20 Tid:23:01:58
Usch jag tycker inte om att bli så arg och irriterad men idag blev jag det. Jag är så trött på att folk är så otroligt mkt förmer än alla andra, enligt dem själva. Jag akn bli så sjukt trött på den här stan och dess invånare så det finns inte. Visst jag komemr från ett litet ställe, mer elelr mindre mitt ute i skogen, men här är det inget ovanligt. Visst jag är inte snygg, jag är inte smartast och jag har länge vetat vad jag vill. Men sen när betyder det att man blir mindre värd än andra? Sen när betyder det att jag blivit osynlig? Jag menar, hur svårt kan det vara att bete sig någorlunda uppfostrat mot folk som man känt mer eller mindre hela livet? Jag är så innerligt trött på allt skitsnack, kan man inte bara glömma och gå vidare? Kan inte folk förändras? Hur kommer det sig att så fort ngn bestämt sig för att ge en viss person en viss stämpel och placera den i ett visst fack så är det helt plötsligt så att de flesta andra också gör det? Finns det inga gränser? Jag hoppas att jag inte är sån, jag hoppas att mina vänner vet att jag inte snackar skit om dem, att jag verkligen umgås med dem för att jag tycker om dem och att jag tycker om dem för dem de är och inget annat! Ibland undrar jag vad jag har gjort som är så hemskt? Fast handlar det egentligen om mig? Är det jag som är så hemsk eller är det andra som bestämt sig för att dom är så jävla mkt mer värda än alla andra? Jag är jag och det kommer jag alltid vara, snälla låt mig vara det! Jag vill komma någonstans, jag har ett mål att nå och varför är det så hemskt? Varför?

image146
Bild

Is it just me
or did you see it too?
Is it just me
or have the world gone insane?
I just wounder
'cuz I think I saw you crie
Did you?

Kommentarer
Postat av: Ida

Det är inte du. Inte jag heller. Det är de. Deras avundsjuka. För du är snygg. Och du är smart. Precis som jag! Att vi vet vad vi vill är problemet. Det har jag insett nu, sedan jag lämnat hålan.

Vi ses i rättssalen! Du som åklagare och jag som envis journalist. Jag vet att det är typ omöjligt att bli åklagare och att journalist är det mest överutbildade yrket. Men inget har hindrat oss förut så varför skulle det göra det nu?

2008-03-21 @ 00:03:41
Postat av: Johanna

Ush sådant dät kan vara så himla jobbigt. Är likadant här hemma i Gävle om jag tänker efter, har dock lärt mig att ignorera den största delen av det. Men vet du, jag tycker du är både smart och snygg :D Puss å kram

2008-03-21 @ 09:25:59
URL: http://j0hanna.blogspot.com

Postat av: Alexandra

Jag har några meningar som kommentar till detta: Skit i vad andra tycker! Du är en underbar tjej som kommer komma långt i livet! Dina vänner är de som tycker om dig för den du är och de som säger annat känner dig inte utan har bara skapat sig en egen uppfattning (ofta handlar detta om avundsjuka, kan det bero på att du redan som 19åring pluggar till jurist och kommer nå stor framgång, bor tillsammans med en pojkvän som älskar dig och att du har massor av vänner..?) Ville bara upplysa dig om det gumman :)

2008-03-21 @ 12:55:03
URL: http://www.alexandravickan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback