Kost & träning

Datum:2008-03-05 Tid:22:00:05
det var ämnet på föreläsningen som jag precis kom hem ifrån. Fick helt klart ett par användbara tips men herregud vad mkt ord och förkortningar och ämnen det finns. Visste ni att man ska äta minst 10% fett, 30% protein och 60% kolhydrater för att må bra. Det är mer eller mindre det bästa för alla och det är en myt att man inte ska äta efter 7, så länge intaget matchar förbräningen spelar det ingen roll när man äter. Allt det och mkt mer har vi lärt oss idag, samt en hel del som jag inte förstod det minsta av men det spekar troligen ingen större roll om jag inte ska satsa på en karriär som kroppsbyggare, och det har jag inga planer på. Tveksamt om det gav mig så mkt som jag hoppats på men jag fick lite idéer och ett och annt tips som kan användas. Sen får vi väl se hur det blir med allt, men kom ihåg det här: Balansen är ALLT och egentligen så säger det väl sig självt så varför har jag ägnat 3 timmar åt att sitta i en föreläsningssal och lyssna på en föredetta kroppsbyggare? Jo, det ska jag tala om. För att jag fick en stund med mina underbara tjejer och en del sköna skrattpauser. Nus ka jag kolla på tv och sen sova, imorn väntar plugg & två träningspass. 

Sweet Dreams
XoXo 

Kommentarer
Postat av: MATILDA

svar: åh tack! ja de är roligt, önskar bara att ja kunde åka haha :D sov gott :)

2008-03-06 @ 00:41:11
URL: http://matildahammar.blogg.se

Postat av: Alexandra

Hur gick det på gymet imorse då? :) Själv var man i stan och stosade runt med pappasen. Ska snart till universitetet en sväng. Men vi ses ikväll på Core-passet! Ser fram emot det! :D Pusss

2008-03-06 @ 11:29:25
URL: http://www.alexandravickan.blogg.se

Postat av: Jannica

Hejsan hoppsan! Var föreläsningen på universitetet? Hade för mig att jag sett anonsen om det någonstans, och jag hade gärna gått (men jag var bjuden på middag och det var ju såklart också mkt trevligt).

2008-03-07 @ 23:09:46
Postat av: Johnny

Vill du ha tips om kost och träning tycker jag du ska gå in och titta på min sida www.kosttips.se

2008-03-09 @ 17:55:39
URL: http://www.kosttips.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback