Utmaningen

Datum:2008-03-22 Tid:11:19:16
Jag har blivit utmanad av Johanna!

För fem år sedan var jag 14 år gammal och gick i 8:an på Ätradalsskolan i Timmele. Jag ägnade min tid åt att skjuta luftgevär, båed träning & tävling. Jag hade ingen pojkvän och jag hade inte börjat gå ner i vikt än så jag var ganska stor. Mitt hår hade väl växt ut en bit sen min korthåriga period och jag drömde om att bli jurist. Jag umgicks med Cecilia, Ida & Hanna för det mesta men även Alex och André. Vi spelade kort på rasterna eller satt i biblioteket. Mest av allt ville jag bort till något annat, uppleva nya saker. Det var också året då jag konfirmirade mig.

För tio år sedan var jag nio år gammal och gick i Dalums skola i Dalum. Jag umgicks med Elin, Hillevi & Sandra. Fröken var Louise och henne tyckte jag aldrig någonsin om. Fast det var nog rätt ömsesidigt. Jag ägnade min tid åt att vara hos min granne i stallet, men sjöng även i kör, spelade piano, simmade & var med i scouterna. Där emellan umgicks jag med kompisarna.

För femton år sedan var jag 4 år gammal och hade bara gått på dagis sen ett år tillbaka. Jag hade min rosa lilla gosegris som jag älskade och som tillslut mer eller mindre ramlade isär. Jag lekte med Lollo, Pontus & Jimmy på dagis och jag var rädd för Hanna (som jag var kompis med i 8:an). Hemma lekte jag med mina systrar och jag var fortfarande rädd för hundar. Vi hade två katter som hette Tim & Tom som var röda och jättefina. Dem kunde vi bädda ner i docksängarna fast bara Tim låg kvar där vi placerat honom.

För tjugo år sedan var jag ännu inte född. Det skulle dröja ytterligare 5 måndader och jag var förhoppningsvis väldigt efterlängtad. Då bodde mina föräldrar i en lägenhet i Dalum, det var innan vi flyttade in i huset.

Jag utmanar Elin, Jonna & Maria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback