Veckans Rätt

Datum:2008-03-21 Tid:12:47:40

Lax med kornris & creme fraiche sås.
image149
Ingredienser
Koka riset enligt förpackningen
En bit laxfilé
Lite purjolök
Paprika (valfri färg)
Lite creme fraiche
Citronsaft
Salt/peppar/vitlökspulver & fiskkrydda

Så här gjorde jag: Jag kokade riset enligt förpackningen. Stekte laxen med lite krydda på. Tärnade paprikan och skivade purjolöken. När riset nästan var klart blandade jag i grönsakerna och lät dem bli varma. Efter att ha lagt upp allt så hällde jag lite citronsaft på allt och klickade ut lite creme fraiche. Det blir en väldigt god kombination med citronen och creme fraichen till laxen, blev själv förvånade över att det var så gott som det var.

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback