Drömmar

Datum:2008-02-20 Tid:10:33:01
Jag måste bara få drömma lite ibland och det är precis vad jag har gjort en stund nu... Googlade lite och hittade som vanligt nice bilder, dock inom ett speciellt tema. Ja, det handlar om framtiden vilket innebär att det var förlovningsringar, brudklänningar & bebisar... Ja, jag vet att jag är för ung, pluggar & det är dumt att planera och tänka så mkt och framför allt att hoppas. Men, det har jag vetat sen jag var liten och det har inte stoppat mig, det tog mig hit.
Kommer ihåg när pappa fick veta att jag drömde om Mr Drömprins, en ring, en klänning och ett par bebisar. Faktum var väl att jag drömde om tidpunkten i livet för när det hela skulle ske med och jag hade väl mer eller mindre planerat det hela. Han såg mig bara i ögonen och sa något i stil med: Men du, det förstår du väl att du bara blir besviken om du ska planera så mycket, ta det som det kommer istället. Ledsen pappa, men jag drömmer fortfarande fast planen är väl inte lika spikad som den en gång var.
Faktum kvarstår dock, jag tillhör kategorin av dem som fortfarande tror på lyckliga äktenskap. Jag tror på att det går att vara lyckligt gift med samma person i årtionde efter årtionde och det är en av mina största drömmar. Jag längtar efter att få en ring på mitt finger, efter att få köpa hus, få barn & att bara leva som en familj.
Mr Drömprins med vänner stod och väntade på mig och ett par kompisar en skolavslutning för ca 1,5 år sedan. Det ena ledde till det andra och det första Tant A sa efter att vi sagt hejdå första gången var: Okej, jag vill veta allt!
Hon syftade på att mitt leende avslöjade att kvällen varit lyckad och hon misstänkte starkt att det hade något att göra med killen som precis kysst mig hejdå, tänka sig så rätt hon hade!
Jag vet att jag inte ska hoppas på för mycket, jag ska inte vara så naiv och allt vad det nu är, men jag tror och vill tro att jag hittade min Mr Drömprins den kvällen och att det ska vara vi föralltid. Än så länge ser det ljust ut i alla fall och jag är väldigt nöjd med vårt liv tillsammans. Vid det här laget har det förmodligen framgått att det också är N som jag hoppas på att få bygga upp det här livet ihop med.
Finns dem som undrat hur han står ut med alla mina drömmar om så här allvarliga saker, egentligen har jag inget svar men jag vet att jag kan prata av mig när jag vill och han lyssnar, ler lite åt mig och pussar mig på håret. Jag vet att han kan få lite panik av det ibland, men inte så allvarligt. Precis som han vet att det här är min dröm. Hittills så har det väl gått bra, det blir en kompromiss av att prata lyssna och drömma, hur allting blir det får framtiden utvisa.
Vad utlöste då detta plötsliga jättelånga inlägg. Jo, läste om en kompis reaktion på ett bebismöte. Sen dess har väl mina tankar vardrat sin egen väg och det här är väl en del av resultatet i alla fall. Jag blir nämligen också knäpp av att se bebisar, men även ringar & klänningar & hus för den delen. Ja, jag är väl en typiskt tjejig-tjej, men jag vill ändå ha allt det där & jag tror fortfarande på att det finns äkta lycka och äkta kärlek. Och jag struntar i oddsen för jag tror ändå att jag & N kan vara tillsammans föralltid, har levande bevis för att det går.

Här är ett smakprov av vad mitt googlande resulterade i.

  


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej hopp! Blev glad av att läsa ditt inlägg, jag precis som du vill tro på den eviga kärleken och det finns flera bevis på att man kan hålla ett liv ut :) Något jag är övertygad om är att Niklas hittat sin prinsessa och att du hittat din prins, det är roligt att se er tillsammans för man får hopp om kärleken då! Vi ses ikväll på passet! Hmm, tror det kommer vara en förändring då, en synbar förändring ;) Hehe! Puss & Kram

2008-02-20 @ 12:16:59
URL: http://alexandravickan.blogg.se

Postat av: Johanna

Härligta tt drömma sig bort. Jag är dock övertygad om att dina drömar kommer slå i en vacker dag :D Ses ikväll på träningen. Nu skall jag dock fixa lite lunch och sedan fortsätta med pluggandet. Kram å puss :D

2008-02-20 @ 12:55:50
URL: http://j0hanna.blogspot.com

Postat av: Sis

Hoppas inte ja behöver bli moster riktigt än:P
fast brölopp me goo mat hade inte suttit fel haha lugnt för mej ;)

2008-02-20 @ 22:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback