Pastasås med kyckling

Datum:2008-02-07 Tid:11:21:35
image23

Dagens lunch blir Spaghetti och kycklingsås. Har tänkt mig följande ingredienser:

Pasta
Kyckling fileér, ca 2
Tomater, 1-2
Paprika,1 (för mer färg, ta en halv av två olika färger eller 2 små)
Purjolök (så mycket som önskas)
Vitlök, 1-4 klyftor beroende på tycke och smak
Matlagningsgrädde, 1-2 förp.
Persilja
Salt och peppar
Örtsalt
Höns eller grönsaksbuljong
Smör eller olja att steka i

Skär grönsaker och lägg i en skål. Koka pasta enlingt förpackning. Strimla kycklingen och stek tills den fått lite färg. Värm matlagningsgrädde och krydda med salt och peppar, vitlök örtsalt och grönsaks eller hönsbuljong. Rör ner kyckling och grönsaker i såsen och låt bli varmt. Häll av pastan och servera. Snabbt enkelt och gott.
Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nu har jag lagat din pasta delight. Mycket gott, alltid bar med nya recept. Nu skall jag dock återgå till böckerna, en del kvar å läsa om jag skall följa de mål jag satt upp för dagen. Ni får höra av er angående borr,ska vara hemma hela kvällen så det är fitt fram å komma över å hämta den om ni känner för det. Hörs senare kanske. Kram kram :D

2008-02-07 @ 16:35:45
URL: http://j0hanna.blogspot.com

Postat av: Alexandra

Det låter supergott ju! Får jag se till att laga till middag någon dag :) Hoppas du får en toppenhelg gumman! Puss o kram

2008-02-08 @ 00:09:30
URL: http://alexandravickan.blogg.se

Postat av: Jonna

gott:)!

2008-02-08 @ 13:24:32
URL: http://JONNAat.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback