Update

Datum:2008-05-04 Tid:15:26:49
Det blev en mer eller mindre oförutsedd bloggpaus från min sida. Det var en trevlig Valborg med precis lagom mkt firande, trevligt sällskap och grillning. Syster & Robin kom på besök under kvällen och sov över. torsdgen började med att jag och N smög upp och tränade på morgonen medan de två sov. Sen kom mamma & pappa på fika och vi satt och funderade på vad vi skulle hitta på när de var här. Blev tillslut bestämmt att vi skulle åka och kolla vad Vingåker var för ngt, det fanns mkt men speciellt billigt var det inte (inte för min plånbok iaf) och vi åkte hem rätt tomhänta, N köpte ett X-box spel. Efter en sen lunch på Mac Donalds blev det handling och en snabbtur till Skopunkten. N fick med sig två par skor och mamma ett par. det händer inte mig ofta men det var en av gångerna då jag var i en skobutik utan att egentligen hitta så mkt som jag ville ha. Menmen, ngn gång ska vara den första som pappa sa. sen åkte vi till lägenheten och de till husvagnen. Jag somnade, N spelade X-box och de duschade. Sen blev det grillning och familjemys kvällen igenom.

Fredagen bjöd på shopping inne i stan, en tripp till Wadköping och lite mer shopping. Fikade på ett mysigt Café som tyvärr är svindyrt och där de har dålig koll på vem som beställt vad plus att de är fruktansvärt sega... Blir nog ngt annat nästa gång även om de har en fin uteservering. Dagen var lyckad, vi gick en himla massa och mina snälla föäldrar gav mig en väska och en förpakning thé. Fick även låna pengar till ett par löparskor så att jag slipper få ont och så kan jag betala i sommar när jag har jobbat, tack snälla! Sen blöev det lunch i lägenheten, jag och mamma fixade sphagetti och köttfärssås. tror det blev rätt lyckat för allt tog slut och innan vi en s börjat äta tror jg bestämt att Robin yttrade orden: "För det här luktar ju inte alls gott!". Efter lunch blev det lite vila, diskning & sen åkte Ronbin & syster till Gustavsvik för att bada och vi andra begav oss ut på en promenad. det blev mkt gång under dagen för vi hann med 25 000 steg lite drygt. Och det kändes vill jag lova. Sen blev det pizzamys & familjetid igen, väldigt trevligt då alla var rätt trött efter dagens bravader.

Lördagen var dagen då de skulle åka hem igen. Kom hit coh fikade och sa hejdå på förmiddagen. sen var det bara N och jag igen. Tyst opch tomt kändes det. Men så blev det dags att tvätta. Tyvärr vare n av maskinerna ur funktion så allt hanns inte med. Hoppas på bättre lycka  nästa vecka. Sen blev det en mysefetrmiddag, för vi låg ocg myste och somnade. Väldigt skönt och väldigt ovanligt att jag får sova i N:s armar (han ligger aldrig still så länge), så det var väldigt mysigt ;) Sen fortsatte dagen lugnt för vår del, vi var trötta och sega så det blev inget alls gjort och det kändes rätt bra.

Idag har vi varit rätt duktiga än så länge. N har tränat, jag har skrivit klart min uppgift, jag ska träna och N skriver på sin uppgift. Sen har jag hunnit med att fixa lunch och vika tvätt. Ska hinna plugga lite mer och så ska jag träna med, sen kan jag vara nöjd med dagen. Har lite disk och tvätt som inte var torr innan också.

Är det ngn som tagit sig hela vägen hit så förtjänar du en applåd säger jag bara, det var bra jobbat. Blev ett väldans långt inlägg med nu har jag uppdaterat lite. Veckans rätt, bild & personloghet utgår dock den här veckan. Planeringen kommer dock.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ni verkar haft det toppen med din familj ju, vad skönt att bara vara ändå ;) Ses imorgon gumms :D

2008-05-04 @ 22:24:44
URL: http://j0hanna.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback