Ännu en regngrå dag på jobbet

Datum:2008-08-14 Tid:11:35:45
Vaknade till ljudet av regnet imorses med. Börjar tröttna på gråmulet väder och en massa regn. Vore mkt trevligare med lite sol och värme. Har stora förhoppningar på att så ska bli fallet nu i helgen och att jag kan bättra på brännan lite i Grebbestad. Men vem vet, det kanske bara regnar då med.... Ska väl inte hoppas på några större mirakel så här i mitten av augusti men det har väl sagts att det ska bli en ny värmeperiod så det är väl bara att hoppas.

Sitter på jobbet och har rast, skönt att ta en paus mitt i och bara koppla bort för då är det lättare att fokusera om och ta tag i allt som ska göras efteråt, även om det är relativ lugnt idag och de gamla är trötta. Imorn är sista dagen, tror jag åtminstonde. Känns rätt bra, nu har jag jobbat så mkt att det ska bli skönt med en paus även om jag förmodligen kommer att sakna dem alla sen ändå. Har varit en trevlig sommar, men det har även varit mkt att göra.

Mailade precis nya hyresvärden med frågan om när det förväntas bli inflyttning, är spännande och nervöst att inte veta. Hoppas verkligen att det blir innan den 1 september så vi slipper flytta och börja skolan samtidigt. Börjar nämligen med två tentor inom de första 6 veckorna så det kommer vara fullt upp ändå, utan att behöva flytta med. Vore skönt om vi hade hunnit städa den gamla lägenheten med så vi slipper göra det samtidigt som vi ska plugga på högvarv. Beskedet borde jag väl ha i eftermiddag eller imorn så vi får väl se hur det blir.

Längtar verkligen efter att flytta, veta hur mkt pengar jag får och shoppa lite nytt till gadroben, komma igång med träningen igen på riktigt, träffa tjejerna igen, bo själv med N i vår lägenhet och bland våra saker, dessutom vill jag lyckas nå mitt mål, hitta ett extrajobb och planera inför höstens alla event. Längtar så att jag kan dö, känns otroligt att det är så mkt som en vecka kvar tills vi flyttar tillbaka, både konstigt och roligt. Funderar på det där med att avsluta tatueringen med, men det får vänta tills jag har fyllt lägenheten med möbler och gabdroben med kläder & skor =)

Nu är det dock dags att återvända till verkligheten och jobbet, för nu är rasten slut.


Bild

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter både spännande och läskigt med den där gelen tycker jag :P Men säkert värt att testa. Sitter och kollar på höstens schema över både skola och träning. Tråkigt att de tagit bort Freepowerdance :/ Vet ni föresten när ni får flytta in ännu? Hur skall vi göra med våra födelsedagar förresten? Slå ihop själva firandet till restaurangbesök eller något sådan kanske skulle vara trevligt? Vad säger du? Saknar dig gumman men om inte allt för lång tid ses vi igen. Tycker vi skall inleda hösten med en mysdag tillsammans med Alexandra. SATC, hemma spa eller något sådant, vad sägs? Hmm, har kommit i planeringstagen nu märker jag. Men det är faktiskt rätt skönt ändå :D Puss å kram

2008-08-17 @ 16:33:39
URL: http://http:j0hanna.blogspot.com

Postat av: Johanna

Så skönt med en trevlig familjehelg. Förstår dock inte hur du kunde få bikiniränder denna helg, här har det varit väldigt trist väder. Nu spöregnar det och blåser för fullt. Å vad jag längtar till hösten nu ska du veta, trots stress i skolan osv. Kommer också ner den 23:e och skall således ägna hela söndagen åt att plugga. Sedan har vi veckan på oss att fixa i lägenheten, storhandla, fixa micro och en massa annat. Skall även ut en sväng till IKEA och köpa lite grejer till hallen och balkongen. På söndagen eller lördagen åker vi till Gälve över dagen och lämnar bilen till Alex mamma. Vi skall ej ha kvar den i Örebro, det blir alldeles för dyrt. Hade tänkt att ha den i några veckor men kom fram till att vi inte kan åka hem med den innan tentan den 15:e sep. plus att Alex mamma behöver den innan helgen efter tentan så....Lika bra att fixa det innan skolstarten med andra ord. Hjälper dåklart gärna er att flytta. Alex kan säkerligen vara med att bära tillsammans med de andra killarna. Vi tejer kan ju ägna oss åt det fysiskt lättre men kanske jobbigare rent psykiskt?!:P Ni kanske vill komma över till oss någon kväll mitt i veckan som en liten paus i flyttningen, fika/köpa hämtmat eller något sådant, prata och planera? Saknar dig ännu mer nu ska du veta. Skall du jobba något mer förresten? Puss å kram

2008-08-17 @ 23:14:31
URL: http://http:j0hanna.blogspot.com

Postat av: Alexandra

Hej gumman! Hur hade ni det i Grebbestad? :) Hoppas ni hade det fint! Vi hade det jättebra i Göteborg och vi hann med en massa roligheter. På onsdag börjar allvaret igen då hemtentan lämnas ut och jag känner ingen motivation alls till att sätta mig ner och skriva på den =/ Jag önskar verkligen att jag får kraft och ork till att göra den bra! Har ni hört något om lägenheten än då? Puss puss

2008-08-18 @ 15:44:26
URL: http://alexandravickan.blogg.se/

Postat av: Johanna

Hmm, nyheter låter spännande, ser jag framemot att få höra om :P Så skönt om ni får börja flytta saker tidigare, tyvärr kan vi nog inte hjälpa er förrens på torsdagen som tidigast. Vi skall nämligen fixa lite i lägenheten och åka till IKEA osv de första dagarna hade vi tänkt. Men så länge vi är klar med vårat hjälper vi mer än gärna till :D Har nämligen lite planer på att möblera om i vardagsrummet, men vi får se hur det blir. Måste även kolla ut lite grejer inför badrumsrusten också. Gäller att passa på till veckan då vi har bilen i Örebro. Kanske kan höras efter min tenta på måndagen istället? Känner att jag måste isolera mig rejält för att nå dit jag vill med tentan. Hade du tänkt att fira dig själv något då du fyller nästa vecka då? Förresten, har du sett Mamma Mia? JAg skulle vilja se den och hade planer på att gå mer moster, mamma och mormor. Det har dock inte blivit av eftersom mormor legat på sjukhus till och från i sommar.... Å, snart ses vi igen och allt återgår till det "normala". Hopps dock på någon kopp kaffe eller så lite oftare nu när ni bor närmre oss andra ;) Ha det toppen tills vi hörs nästa gång. Puss å kram

2008-08-19 @ 22:21:23
URL: http://http:j0hanna.blogspot.com

Postat av: Alexandra

Vad spännande för er med den nya lägenheten! :) Jag kan ju höra av mig när jag kommer till Örebro så jag kan hjälpa till med flytt och ställa saker i ordning :D Själv så ska jag få en ny säng till lägenheten samt att jag ska köpa lite nytt på Ikea. Lite förnyelse iaf, alltid lika roligt! Jag undrar precis som Johanna det här med firandet och sådär..? Nu tänkte jag fixa iordning smet till en fläskpannkaka, mums! Ha det så fint så hörs vi snart :) Puss puss

2008-08-20 @ 14:09:57
URL: http://alexandravickan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback