Ännu en vecka har passerat

Datum:2008-07-12 Tid:18:29:37
och jag har inte bloggat en enda gång, skäms på mig! Menmen, det har varit mkt och jag har varit trött. Det är ju trots allt sommar också och det betyder jobb, semester & lite mindre måsten.
För att ge en liten update så var förra helgen helt underbart rolig. I Fredags var jag och Elin hos Sara för att umgås, äta rabarberpaj & drika thé. Satt och pratade och såg filmen Around the Universe, som är en musikalfilm som tydligen är väldigt stor i USA fastän den aldirg visades på bio. Oavsett vilket så kan jag rekommendera den för er som kommer över den, en helt underbart bra film som helt bygger på Beatles-låtar och med bland andra Bono  som  skådis =)

I Lördags var det sedan dags för grillning, spel & party. Det blev dåligt med grilning, ännu sämre med spelandet för det blev enbart en omgång brännboll men allra sämsta var ändå vädret. Det började spöregna & åska efter en stunds vistelse i stadsparken. Vi fick helt enkelt packa ihop och bege oss mot en lägenhet för förfest. Turligt nog för de blötaste av oss så hade vi möjlighet att åka hem och byta om innan vi ens kom till förfesten. Jag såg ut som en dränkt katt, vilket även N och hans vänner gjorde. Tur att N:s far & syster var så snälla att de hämtade oss och sedan körde oss till förfesten så vi slapp tillbringa mer tid i regnet. Drog ner till Pluto efter förfesten och det var väl trevligt det med. Jag & Sara shottade Sour Apple och drack drinkar, dansade lite och hade allmänt problem att hålla koll på vart folk försvann, för det gjorde de hela tiden. Menmen, det märktes iaf tydligt att jag inte är van vid att festa hemma längre, å andra sidan så var det så trevligt att det inte spelade ngn roll att det samtidigt kändes väldigt skumt. I veckan har jag jobbat & försökt att hålla igång träningen så bra som möjligt. Har dock varit en seg vecka med mkt trötthet & värk här och var.

Igår åkte vi till Örebro, N och jag! Kvällen tillbringades i vår lägenhet på balkongen med vännerna. Drack drinkar, pratade & hade allmänt trevligt enligt mig. Var kul att ses igen och kommer kännas konstigt att lämna allt för att åka tll Uhamn i ett par veckor till innan det är dags för flytten tillbaka. Hursomhelst så var det superkul att vi fick ihop en helg och att vi nu är här tillsammans allihop. Idag har vi varit och shoppat. Skulle vara inne i stan men det regande så att vi bestämde oss för att det var roligare att gå inne på köpcentret MArieberg så vi åkte dit istället.  Lyckades hålla mig rätt bra till det jag skulle ha, blev dock ingen bikini som jag hoppats på men jag har en förhoppning om att åka till Borås i  slutet av månaden efter att jag fått lön. Fick dock med mig en del annat hem, nämligen:
  •  Ett par jeans shorts, Vila, 200 kr
  • Ett vitt linne, JC, 149 kr
  • Ett rosa linne, Only, 99 kr
  • Ett par strumpbyxor, Lindex, 69 kr
Är helnöjd med dagens inköp. Lite besvken för att klänningen jag ville ha inte fanns på Gina Tricot menmen, den kanske finns kvar i Borås i slutet av månaden om jag har tur. Annars finns säkert ngt annat roligt ;)

Nu är det snart dags för kvällens grillning, misstänker att den får bli innomhus dock, för här både regnar & åskar det. Inte för att det spelar någon roll alls, men det hade varit mysigt att sitta ute på deras baksida precis som när vi hade tentafest =) Oavsett så ska det bli kul med grillningen, ser fram emot att fortsätta spendera tid med mina underbara vänner & N såklart! Dags att fixa mig lite innan vi ska åka, måste ta en sävng förbi nya lägenheten och se hur det ser ut, spännande värre.

 


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tack för en mycket trevlig helg gumman! Hoppas det gick bra för er att köra hem till U-hamn. Jag tyckte det blev en riktigt lyckad helg :D Idag ska jag jobba igen, men ska jobba kvällen, tur det för nu är hostan verkligen hemsk. Hoppas du får en fin dag!! :) Puss puss

2008-07-14 @ 10:38:39
URL: http://alexandravickan.blogg.se/

Postat av: LIFE BY Marielle

Lät som en väldigt bra helg :) hoppas den var likaså. Är det en bra start på veckan där med, soligt? Pusskram

2008-07-14 @ 14:09:39
URL: http://mariellem.blogg.se/

Postat av: carro

ja precis =) jusst nu känner man att man hade velat åka iväg faktiskt men =)

2008-07-14 @ 18:43:55
URL: http://lovelyc.blogg.se/

Postat av: Johanna

Tack för i helgen gumman. Kannon och välbehövligt efter en hittills rätt trög sommar. Längtar faktiskt till i höst då vi flyttar ner igen, ser framemot att få fixa lite i lägenheten, köpa micro, radio, hallmöbler osv. Ser framemot att få hjälpa er när ni flyttar, att fira våra födelsedagar osv. :D Puss å kram och lycka till med ännu en jobbvecka.

2008-07-14 @ 21:14:42
URL: http://j0hanna.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback