Tiden går fort när man är ledig

Datum:2008-07-28 Tid:15:54:07
och så var det dags för en ny vecka och mer jobbande. Var skönt att vara ledig samtidigt som det är skönt att jobba och tjäna pengar. Igår var det dock så varmt att det var jobbigt att göra ngt alls, vilket är fallet även idag. Men igår var jag ledig och idag jobbade jag. Snacka om att det var svettigt när det var som mest att göra på jobbet. Dessutom kan man inte bara strippa ner till bikini och ge sig iväg till sjön vilket annars hade varit trevligt. Har dock fått soleksem så jag ska föröska att inte vara så mkt i solen idag och imorn och se hur det utvecklar sig. Har dock slutat klia åtminstonde en liten stund. Tror att lite ryggsolning eller kankse sova i skuggan kan bli aktuellt men än så länge har jag inte mer än tagit mig hem från jobbet, pratat lite snabbt med N och hjälpt syster med lite saker. Blev trött av att gå, även om jag inte gick hem så som jag egentligen skulle utan fick skjuts av syster. Skönt med tanke på de 28 soliga och varama graderna som det är ute i skuggan, vill inte veta hur varmt det är i solen. Fläktar dåligt med, så det känns som om jag ska smälta. Tro dock inte att jag klagar för det gör jag inte, önskade bara att jag slapp eksemet och lite vind samt en pool. Vore skönt att kunna svalka sig lite. Som det ser ut nu får en isglass duga, trots att jag egentligen inte ens gillar det.
Exakt en sån där gul blir det:

Bild

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är klart, i längden är det alltid bra att ha jobbat så mycket som möjligt. Jag är dock glad att jag inte jobbar mer än jag redan gör vi detta laget. Nej, nu skall jag betala räkningar :/ Lagomt kul. Känner att pengarna flyger iväg och knappt hinner ha dem på kontot. Förbannade hyra osv. Puss å kram

2008-07-28 @ 18:43:14
URL: http://j0hanna.blogspot.com

Postat av: Alexandra

Hej vännen! Hur var din helg? Min helg var helt toppen! :D Fasen vilken underbar stad Göteborg är. Vi hann med en hel del så som shopping, Liseberg, äta på restaurang, dricka en massa öl och Iron Maiden :D Det var en grymt bra konsert och jag är väldigt nöjd med helgen. I veckan har jag jobbat och ska jobba mer. Idag var jag ledig så jag har hjälpt till att städa i uthusen hela dagen, slitsamt! Vad gör du själv i veckan, jobbar antar jag...? Puss puss

2008-07-29 @ 20:26:41
URL: http://alexandravickan.blogg.se/

Postat av: Johanna

Som sagt, tråkigt i längden med mycket jobb. Ush, vad sommaren gått snabbt ändå, håller du inte med? Nu är det mindre än en månad kvar till tentan för mig och flytt för dig och N. Längtar ändå på något vis. Har du haft något skoj i helgen då? Kanske kommer att ha? Puss å kram

2008-08-02 @ 17:35:11
URL: http://j0hanna.blogspot.com

Postat av: Alexandra

Hej gumman! Vad har du gjort i helgen? Hoppas det är bra med dig! :) Marcus är här i helgen, tyvärr så jobbar jag samtidigt så vi har inte fått så mycket tid. Igår var vi på en mini-marknad efter jag slutat jobba och sedan var vi på restaurang och åt. På kvällen tog vi det lugnt och var hemma ch umgicks. Idag hinner vi inte med så mycket eftersom jag börjar jobba vid 14-15 och han ska hem. Men man får väl vara glad för det lilla :) Ser du fram emot flytten då? :D Puss puss

2008-08-03 @ 11:35:26
URL: http://alexandravickan.blogg.se/

Postat av: Johanna

Hej gumman! Hoppas du haft en bra helg. Vad har du ägnat dig åt? Idag har jag en, för ovanligheten skull, en mycket bra dag. Var på stan och hittade en massa fint (kolla bloggen får du se), sedan har jag kollat på teve och tagit det lugnt och nu tar jag en paus i tentapluggandet. Inget speciellt men jag är på bra humör :D I veckan väntar jobb och plugg för min del. Gälve Cityfest drar även igång på onsdag så förhoppningsvis kommer jag spendera fredag- och lördagkväll inne i stan i något öltält eller liknade :P Vad händer till veckan för din del då? Inte bara jobb hoppas jag? Beställde föresten en almenacka alldeles nyss, från personliga almenckan... Puss å kram

2008-08-03 @ 19:07:10
URL: http://j0hanna.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback