Oplanerade & Oönskade förändringar

Datum:2008-07-24 Tid:18:23:40
Hatar när saker och ting inte blir som jag vill, speciellt när det betyder att något jag verkligen ville inte blir av. I det här fallet har jag väl varken något val eller så mkt att säga till om men ändå. Planen var att jag & N skulle tillbringa den stundande hegen i Grebbestad, mitt sommarfavoritställe,tillsammans med mina föräldrar. Tyvärr så var det fler än vi som var lediga i helgen och även de har kollat in vädret det sista. Vad jag försöker säga är egentligen att alla Campingar är överfulla och det finns ängder av andra på plats för att köa och slåss om första lediga plats. Har prövat alla knep jag kan komma på men det slutade med att jag och N ska tillbringa helgen här med vandra och solen. Hoppas på att brännan kan förbättras (vilket jag ägnat mer eller mindre hela dagen åt, trots jobb. Jag menar, tanterna vill också vara ute när det är fint väder & jag förväntas ta hand om dem även ute i solen. Så snäll som jag är har jag suttit ute heeeela dagen med upprullade byxor & t-shirt ärmar). Dessutom lyder planen för morgondagen först jobb, sen sol & en promenad & slutligen picknick i min trädgård med grillning,vin & jordgubbar. En perfekt avslutning på veckan hoppas jag. Dessutom är det löning, har bara en sak att säga: YIPPPIEEE! Det kommer sitta fint med lite pengar nu.Ska betala tillbaka lite till pappa & betala räkningar men sen ska jag spara & spara. Har tänkt tillåta mig att roa mig med en del av mina hårt ihoptjänade slantar. Men det får bli lite det, för den kommande flytten & terminsstarten börjar göra sig påmind och jag vill förallt i värden inte känna att jag inte har råd med det som behövs. Dessutom så har jag slarvat med träningen så det har inte hänt så mkt viktmässigt heller. Har visserligen inte gått upp men å andra sidan inte ner heller och det är ju vad jag vill så jag får väl ta och skärpa mig lite. Hur som helst så har det varit en undrebar dag så här långt, hela eftermiddagen har jag legat i solen och pressat, halvatiden med en bok i handen. Oerhört avkopplande och skönt. Snart vankas det kvällsmat & senare när det känns lite svalare, eller när jag tröttnat på att vänta ska det bli någonslags träning eller motion snarare.Vad det blir kan jag inte bestämma mig för men om jag känner mig själv rätt så slutar det med en promenad. Kanskse ska ta med stavarna... Det tål att tänkas på. Nu ska jag iaf hjälpa mamma i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback