Sunshine is the shit

Datum:2008-07-26 Tid:16:58:50
Hela dagen har tillbringats i bikini i solen, kan det bli mer sommar? Älskar verkligen att sola & bara vara. Nu sitter jag dock i skuggan och slappar med datorn i knät. Inte helt fel det heller. Överväger ett bad, men vi får se. Då ska man ju ta sig till sjön med & köra en övertalningskampanj för sällskap.

Kan sammanfatta gårdgaskvällens mys med N till just mys. Blev grillning efter lite trubbel med att få till ngn glöd, vin som för övrigt var helt värdelöst äckligt och jordgubbar som trots sitt belgiska ursprung faktiskt var rätt goda. Var ändå en lyckad kväll  då det var jag och helt själva så som vi är vana vid bara på annan plats. Kvällen avslutades med film & popcorn.

En update på hur mitt träningsprojekt går kan ni ju också få när jag ändå är i farten. Tyvärr går det mer eller mindre helt åt skogen pga jobb, trötthet & värmen. Orkar inte ta tag i träningen när det är så varmt och fint väder så det har blivit dålig med den varan. Å andra sidan har jag på matfronten minskat portionerna och gjort ett avtal med mig själv om att jag får äta vad jag vill utom chips. Än så länge går det bra och jag har inten varit så ontyttig så vem vet, det kankse kan lyckas ändå trots lite slarv med träningen. Får väl börja simma om det, vilket jag hoppas och vill, ska fortsätta vara så här varmt och fint. Dessutom så har jag plan på att fortsätta cykla till jobbet och sen ska jag försöka klämma in lite promenader, även om det är varmt. Får väl se hur det hela utvecklar sig, men om inte annat så har jag inte gått upp mer i vikt. Om jag lär mig äta bättre får jag väl ta tag i träningen på allvar när vi avklarat flytten. Då har jag ju så nära till gymmet att jag praktiskt taget kan bosätta mig där. Har lite funderingar på inlines med, verkar kul & givande.

I övrigt väntar väldigt mkt jobb och om det blir som jag tror & hoppas så kommer det att fortsätta så ända tills vi flyttar tillbaka, men det beror på om jag får de tider som jag skrivit upp mig på eller ej. Vilket detän blir så kommer jag att börja på måndag och sedan jobba 9 dagar i rad. Därefter väntar en vilodag innan nya antingen 6 eller 9 dagar tar vid. Sen är det inte långt kvar innan vi flyttar... Kommer inte ihåg exakt hur schemat såg ut men på ett ungefär sådär. Har planen att ju mer jag kan tjäna dessto mer roligt kan jag ha sen och slippa oroa mig så mkt för att pengarna ska räcka.

Nu är batteriet i datorn dock slut, vilket innebär att så är också detta långa inlägg.
Sola säkert, J

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj, det väntar mycket jobb för dig framöver med andra ord. I slutet av nästa vecka skall jag ta tag i pluggandet igen, börjar dock känna mig rätt redo måste jag säga. Helgen blev iaf inte riktigt som planerat, mycket bättre faktiskt. Kolla bloggen :D Nu skall jag dock bege mig in i duschen och få ur all sand i håret. Sedan väntar sängen för imorgon är det dags för jobb, IGEN! Ser dock framemot Stockholm nästa helg :D Puss å kram och ha det toppen

2008-07-27 @ 21:47:09
URL: http://j0hanna.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback