Att söka jobb och skriva CV

Datum:2008-08-13 Tid:13:05:38
Har ägnat mig åt att skriva CV och personligt brev nu på förmiddagen. Har nämligen en plan på att hitta ett deltidsjobb så att jag kan tjäna lite pengar och försöka att skaffa mig lite erfarenhet inom andra områden. Hoppas också att det ska leda till sdommarjobb så att vi kan bo kvar i Örebro nästa sommar och jobba där. Känns så surt att betala många många tusenlappar för en lägenhet som vi tillbringat en helg i över sommaren. Inte kul alls. Dessutom är det lättare sagt än gjort att flytta hem och n hos föräldrarna efter att vi flyttat hemifrån. Det är inte lätt för någon av oss och det känns som en bättre lösning att hitta ett jobb och anstränga sig för att få sommarjobba med. Vore perfekt med lite extra pengar.

Har ingen aning om hur det blev men pappa ska kolla igenom det jag skrivit så får vi se, han hanterar ju trots allt sånt tillrcäkligt ofta för att kunna vara min expert på området. Måste kontakta dem jag valt till referenser med och se om de kan tänka sig att vara det. Hoppas verkligen för det känns som en bra idé, det är duktiga och positiva människor som jag valt ut =)

Nu ska jag dock göra mig i ordning och åka ner till stan för en lunch med Maria. Var evigheter sen vi sågs, i början på sommaren faktiskt. Så det ska bli kul. Hoppas att jag ska hinna med lite shopping med, var en del saker som var slut som jag måste ha. Ska kolla om det möjligen kan vara så att mina kort kan ha kommit med. Tror att de skulle komma på fredag, men jag kankse kan ha tur. Måste ha de nya bilderna för att kunna fortsätta med scrapbooken. Ska bli så kul att fortsätta med den. Blir dock ett dyrt projekt men å andra sidan som kära tant B sa, det är ett minne för livet och man glömmer snabbt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback