Home, sweet home

Datum:2008-07-14 Tid:21:26:48
det är dock inget referat till Uhamn utan till Örebro. För den här helgen kändes det tydligare än någonsin att vår lägenhet verkligen är vårt hem och att vi bara ä i Uhamn tillfälligt. Det var vårt hem men det är det inte längre, på sätt och vis. Det är svårt att förklara för det rör sig om så mixade känslor men det kan nog sammanfattas med att när man väl flyttat hemifrån så vänjer man sig snabbt vid att ha sina egna vanor och precis som vi ändrar våra vanor gör våra familjer det med. Lite krock ibalnd mad andra ord.

Helgen var dock heeeelt fantastisk, finns inget mer passande ord. Det var underbart att vara i Örebro, det var superskönt att vara i lägenheten med N och känna att vi är hemma hos oss, precis som det var underbart att träffa vännerna och umgår med dem. Grillningen var hellyckad även om det belv en inomhus fest. Vi grillade, åt vattenmelon i vodka och spelade spel. Lovley =) Kan inte annat än vara helt nöjd. Igår var jag och N ute på promenad, packade ihop och åkte hem. Sen var det kvällsmat hos farmor innan det blev en tripp in till N för att spendera natten där. Svårt att åka hem till mig och sova själv så jag följde med honom fastän jag började jobba vis 7 imorses och på så sätt fick mindre sömn och mer kostnader med bilen. Men det var det värt.

Har haft en supertung dag på jobbet där det mesta gick i ett och jag känner mig fortfarande helt slut trots att jag slutade vis15. Sen dess har jag hunnit med kaffe hos Tant A med besök av Tant B, lite dammsugning & i ordningplock här hemma och Tacos med Syster & R. Nu ska jag nog bänka mig framför TV:n tillsammans med dem en stund innan det är läggdags. Jobbar kväll imorn så jag har sovmorgon men det finns en del att ta tag i så jag ska inte sova bort hela dagen för det. Känner att min kropp inte orkar med mer träning idag än den fick av cykel till och från jobbet, plus jobb. Det får helt enkelt räcka. Imorn får det bli både promenad och cykling, plus cykel till jobbet. Men det är efter en hel natts sömn det. Nu var det lite socialtliv på schemat.


Kommentarer
Postat av: carro

trist man vill ju som göra annat än jobba, sen att det är dåligt väder gör inte saken bättre... vill ha sommaaaar =)

2008-07-15 @ 00:21:10
URL: http://lovelyc.blogg.se/

Postat av: LIFE BY Marielle

Det verkar ju bli bättre väder, så hoppas på att ni också får de riktigt fint :) Vad gör du ikväll? Själv ska jag kanske på trav och se nån uppträda i sundbyholm ska bli riktigt mysigt ifall vi åker. Jag syrran och min systerson isåfall. Kramis

2008-07-15 @ 16:29:34
URL: http://mariellem.blogg.se/

Postat av: Alexandra

Hej gums och tack för senast! Var mycket roligt att se er igen :D Hur ser helgen ut då? Jobbar du eller är du ledig? Själv ska jag jobba hela helgen och ska även hinna med att åka på Lars Winnerbäck imorn kväll, underbart! Puss puss

2008-07-17 @ 21:03:38
URL: http://alexandravickan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback