Men älskling, jag vet att du alltid har drömt om rosa skåpsluckor i köket!

Datum:2007-08-03 Tid:22:47:01
Ehh, ja jo. Igår drog vi till Örebro då.
Mamma, Pappa, Farmor och Jag!
Pappa och Mamma var självklara stöd och framor behövde komma ut på en liten dagstur.
Så så blev det.
Ja, mötet med bovärden, dom som har hand om allt, var bestämt till klockan 13.00.
Körde lite fel först, vägbeskrivningarna på Eniro är inte att lita på.
Men mamma är en duktig kartläsare så snart var vi på rätt spår.
Letade upp kontoret och begav oss iväg för att äta före mötet.
Han var jättetrevlig, fast det var inte den vi ska ha som bovärd sen, han täckte bara upp för henne när hon var på semester. Men i alla fall så fick vi nycklarna, en massssssa nycklar. Och så är det 3 upplagor av varje nyckel också! Hela min väska är fylld av nycklar. Kommer inte ihåg vilken som går till vilket lås helelr för den delen.
Vidare till lägenheten då
Tja, den var inte som jag trodde, men i sista änden när alla våra grejer är där och de nya tapeterna är på plats så kan det nog bli ganska bra ändå. Jag hoppas på det i alla fall.

Och just det, för tillfället har vi rosa köksluckor, något som min älskling inte alls uppskattar.
(Undrar varför?)
Men i övrigt var köket fräscht och lägenheten lika så.
Bara golven och tapeterna fixas så kommer det bli snyggt.
Men usch vad svårt det var att välja tapeter till en hel lägenhet, det ni!
Då snurrade det rejält kan jag säga.

Sen var vi och gick runt inne i staden Örebro lite med, en jättefin stad måste jag säga.
Hur mysig och läcker som helst.
Ni bara MÅSTE komma och hälsa på.
Ska tydligen vara värsta feststaden också, eller vad säger du sys? =P
Köpte en tesil och en potatisskalare, kan komma väl tillpass.
Sen var vi en sväng på IKEA också, blev två låder med medaljonger och 5 tidskriftssammlare, som matchade.

Idag sov jag länge, tog det lugnt och har sen packat lite, packat upp lite som jag haft hos Älsklingen och sådär. Sen har jag ägnat kvällen åt att jobba.
Men ikväll var det jag och Emmy och en till, så vi åt kakor, pratade och jobbade i team, ganska kul för att vara en dag på jobbet.
Kommer helt klart att sakna dig Emmy, och tack för dom supergoda kakorna! =)

Har en idé om kombinerad födelsdagsfest & Avskedsfest men ska prata lite med Eve först, så mer om det senare.

Ne, nu ska jag sova, det var jobbigt att uppleva så mycket på en dag att jag inte har hunnit återhämta mig från gårdagen än...
Och så ska jag jobba imorn bitti.
På kvällen blir det fest...
Älsklingen är iväg på tävling....
Tja så kan det gå...
Och som mamma skulle säga "När katten är borta dansar råttorna på bordet" ;)

Ha det underbart allihop, och kom ihåg att det där gula klotet på himmelen är en sol, när det är framme ska ni rusa ut och njuta!

Puss & Kram
Jsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback