I en värld av osäkerhet försöker jag hitta min väg

Datum:2007-09-02 Tid:23:42:20
Det är inte lätt att vara ny i en stad full med andra precis lika förvirrade som jag
men det är ändå lättare än att vara ny i en stad full med fördomar
lättare än att vara ny i ett område där våld, droger, våldtäkter och alkohol är vardag
tydligen, om man ska tro på allt man hör
så stämmer allt in på mig
Men än har jag inte märkt så mycket av något sådant än
minus mordet i början på veckan, men det var någon km bort det...

Ne till roligare saker än det faktum att det här är en stor stad och jag känner mig ganska liten
så var det fest igår (lördag)
Det blev inte alls vad vi hade tänkt oss från början men det blev ändå bra tillslut
Det hela började med samling utanför kåren vid 18
lite tidigare än vad man är van vid, men jaja tänkte vi och tog oss dit
väl där ville inte Alexandras kort fungera, vi amnade i en korridor istället för en lokal, tydligen hade det blivit något fel med bokningen så vi fick stå ut med att dela på oss och hålla til i två korridorer på studentgatan i stället.
Det var lite segt när alla drack och vi inte hade en droppe, men det löste sig.
Alexandra delade snällt med sig och vi drog vidare till nästa korridor.
Efter ett tag blev jag hungrig så vi passade på att testa campus pizzerian, helt okay pizzor faktiskt.
Sen bestämde vi oss för att ingen korridor hade varit tillräckligt roliga för att återvända till
så vi hamnade på kåren istället.
Den nyrenoverade kåren var inte så som jag tänkt mig att den skulle se ut, men superfin  och jättefräsch är den.
Där drack vi drinkar, pratade och hade rökpauser med Alexandra.
Sen dansade vi med och musiken var jättebra, superkul var det.
Åkte hem och sov till 12 innan jag ägnade dagen åt slapp, telefonprat och städning.
Sen ikväll var Alexandra här, vi kollade på film, bakade kladdkaka och pratade tills för en timme sen.
Då följde vi henne hem, tro mig man vill inte gå själv...
Sen hamnade jag här, dricker vatten och känner att det snart är dags att sova.
Börjar få ont i halsen faktiskt.
Dumt.

Har alltså träffat lite nya vänner nu då, Malin, Antonia, Christian & Alexandra...
Malin var en snabb bekantskap som jag hoppas träffa mer, Antonia bor granne med Alexandra, Christian träffade vi på inskrivningen och Alexandra gick alltså i nästan samma klass som Sambon innan.

Hoppas på att listan snart utökas med fler namn och att alla ni där hemma har det bra.
Jag saknar er alla!

Puss & Kram
Jsan

Kommentarer
Postat av: Syrran

Hoppas ni har de underbart, lite tomt här hemma :S ja kan lova att de e dumt att ha 2 rum o stöka ner bäst att du flyttar hem igen :D saknar dej syrran pusspuss

2007-09-03 @ 19:45:47
Postat av: Emmy

hejsan förlåt.. har precis fått internet.. hur går det där uppe?.. jga stormtrivs här och hoppas att du också gör det:). GRATTIS i efterskott. stora flickan nu :P ha det finast puss emmy

2007-09-03 @ 20:57:39
Postat av: Elin

Hm våldtäkter?
MORD? Gus måste hålla koll på dig, ni måste hålla koll på varandra. Bara så du vet jobabr jag numera aktivt för mitt körkort och strävar efter att kunna ta bilen en vacker dag, köra till Örebro, träffa dig och sen köra hem igen. Men, i den takt som jag avverkar teoriprov kommer det ta ett par år till... När kommer ni hem nästa gång? puss

2007-09-04 @ 17:08:03
URL: http://www.elinochanna.blogg.se

Postat av: Anna

hej! nu har jag addat dig på msn. har inte alls konstig adress så du behlver inte oroa dig att jag är nån mysko typ! ha det bra! puss

2007-09-04 @ 17:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback