Gör som Blondinbella

Datum:2008-03-17 Tid:13:40:11

Först ut som Veckans Tips blir att göra som Blondinbella. Läste nämligen en artikel i Aftonbladet (den från igår) om hur mkt pengar hon tjänar och att hon tillsammans med Kenza & Sigrid lägger ner mkt tid på sina bloggar, har startat egna bolag och tjänar pengar på sin hobby. Grymt tycker jag, vem vill inte kunna tjäna pengar på ngt som de tycker är roligt och som de skulle göra även utan pengarna! Jag skulle definitivt inte ha något emot att fylla ut kassan lite, den är ju inte så stor som student. Dessuotm så verkar väldigt många bloggare vara studenter och då är det verkligen underbart att få en chans att tjäna lite extra pengar. Så hur gör man då för att bli största bloggen i Sverige? Jo, här är Blondinbellas tips från artikeln i Aftonbalndet:

Du ska nischa dig, marknadsföra dig, ta reda på vilken målgrupp du har, själv kontakta olika företag och skapa ett bra varumärke som du kan vara stolt över! 

Svårare än så ska det alltså inte vara. Jag har dock en liten känsla av att man kanske måste ha ngt intressant att skriva om för att locka läsarna och sen kan man skriva om nästan vad som helst, för vi är ju vane människor och fortsätter att kolla in samma saker om och om igen. Oavsett vilket så tror jag kanske att det krävs lite mer än att bara följa ovanstående men å andra sidan så tror jag att man kan komma rätt långt genom att följa Blondinbellas tips.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback