Lunch & Middags bilder

Datum:2008-03-02 Tid:10:36:17
Lovade ju bilder från fredagens middag och lördagens lunch och det ska hållas.

I fredags kände jag för lite lyx så det blev Klyftpotatis med utbankad fläskfilé, Café de Paris sås och sallad, väldigt smakigt, väldigt enkelt. Jag hade bara lite olja, kryddor och soya som marinad till köttet och stekte det bara. Såsen var på påse (så mkt enklare och gott, någon gång ibland skadar det inte att fuska).

Lördagens lunch blev kycklinggryta med hasselbackspotatis. Även det väldigt lätt, potatisen skärs skåror i utan att skära hela vägen ner, på med lite fett och in i ugnen i 40-50 min.  Kycklinggrytan gör jag på lök, bacon, kycklingfilé, matlagningsgrädde, soya och lite olika kryddor. Vitlök brukar även slinkar ner.

                         image72  image73
Först fredagens middag och sen lördagens lunch.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback